Reklama dzieli się na rozmaite typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy ludzi ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również wiele innych, jednak statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to naturalnie również reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że teraz większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to nadal na wysokim pułapie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta bądź wyraźnie bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategie reklamowe Kraków
Ta tradycyjna reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko w następstwie tego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka kontrahentów. Sposoby na dotarcie do kontrahenta, bezsprzecznie możliwego klienta są bardzo rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niesłychanie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy reklamowe.